post

התרומה של ענבים לתזונה נכונה

החורף עוד רגע כבר מאחורינו ועוד לפני שהספקנו להתגעגע חוזר אלינו הקיץ הישראלי החם. אחד הדברים הטובים ביותר שהקיץ מביא לנו עמו, הם ענבים, בשלל גדלים, צורות וצבעים. אך מלבד העובדה שענבים הם פרי טעים שפשוט כיף לאכול בעונת הקיץ החמה על מנת להתרענן, יש להם כבר הרבה סגולות בריאותיות וחיוניות עבורינו.

יתרונות הענבים

אם מסתכלים על ענבים כתחליף בריא כאשר אנחנו מרגישים צורך לנשנש משהו, אז נגלה שכ-100 גרם של ענבים, שזו בערך כוס אחת שמכילה בתוכה עד 30 ענבים, תכיל בסביבות ה-60 קלוריות בלבד. אכילה של ענבים יכולה להיעשות לא רק כנשנוש, אפשר להפוך את הענבים לארוחה של ממש אם נכין לדוגמה סלט ענבים עסיסי. הענבים מספקים לנו מינרלים וויטמינים, כך שהם לא רק מעשירים את התפריט היומי שלנו, הם חיוניים עבור אלו שרוצים ליהנות מתזונה בריאה, אך גם טעימה, כאשר הכל טבעי ולא מעובד.ענבים

הענבים מספקים לגופינו ויטמין C, לצד וויטמינים נוספים מקבוצת B. בנוסף לכך, הם עשירים בפלאבנואידים – שהם הרכיב שמעניק לענבים את צבעם הייחודי ואת סגולותיהם הבריאותיות. הרכיבים הללו הם למעשי נוגדי חמצון, שיכולים לסייע בהגנה על הגוף מפני התפתחות של מחלות כגון קטרקט, טרשת עורקים ואפילו סרטן. לצד כל היתרונות הנפלאים הללו, ענבים אפילו עשויים לסייע לגוף בהאטת תהליכי ההזדקנות. בריא כבר אמרנו?

המלצות לתזונה נכונה של ענבים

בשנת 2005 פרסם משרד החקלאות האמריקאי את עדכונו האחרון להמלצות הצריכה התזונתית ולפירמידת המזון, שמוכרת מאוד לכולנו מאז הילדות. בעדכון הנ"ל, נעשתה הפרדה בין צריכת פירות לצריכת ירקות, לראשונה אי פעם. את כמות הפירות המומלצת החלו להגדיר ולמדוד על פי ספלים, בהתאם למשתנים כמו מצב בריאותי, גיל ומין הצורך. עבור אנשים במשקל גוף ממוצע בין הגילאים 18-50, כמות הענבים המומלצת היא 1.5 עד שני ספלים ביממה.

את הענבים שאתם רוכשים בסופר מומלץ לבחור כאשר הם בשלמותם ולא מקומטים. העדיפות היא לענבים שמחוברים עדיין לגבעול קשיח שלא התייבש, אבל ניתן לאכול גם את הענבים שנפרדו מהאשכול בנפרד או להוסיף אותם לסלט ענבים. מבחינת רמת המתיקות של סוגי הענבים השונים, תוכלו לדעת זאת פחות או יותר על פי צבעם. ענבים ירוקים בעלי טעם מתוק יותר יהיו בעלי גוונים צהובים, כאשר ענבים סגולים, אדומים או שחורים צריכים להיות בעלי צבעים עמוקים וחזקים.

ענבים טובים לכם, אז אולי כדאי שכבר עכשיו תתחילו לעבוד על סלט ענבים לארוחת הערב, זה יהיה גם טעים וגם מאוד מזין לגופכם. תיהנו!