post

התמודדות עם סרטן הלבלב בעזרת פעילות גופנית

כולנו יודעים כי החשיבות של הפעילות הגופנית משפרת את איכות החיים.

ידוע לנו ממחקרים רבים כי יש השילוב בין תזונה מאוזנת לבין אורח חיים פעיל מביא להקטנת הסיכון לחלות במחלות שונות כמו כלי דם וסוכרת ומחלות לב. לאחרונה מחקרים שונים הוכיחו לנו כי הקשר בין פעילות גופנית ובין ותזונה מאוזנת מפחיתה את הסיכון לחלות במחלות הסרטן בצורה חד משמעית. אורח חיים הפעיל יפחית הסיכון לחלות בסוגים שונים של סרטן:

  • סרטן השד
  • המעי הגס והערמונית
  • סרטן הלבלב
  • הכליות
  • הרחם
  • הוושט

אורח חיים פעיל, המשלב פעילות גופנית ותזונה מאוזנת יעזור לנו במספר תחומים שונים:

  • שמירה משקל גוף רצוי
  • שמירה על כמות תקינה של שומן בגוף
  • הקטנת היקף הבטן והפחתת כמות השומן הוויסצרלי
  • שמירה וייצוב של המערכות המווסתות את רמות הסוכר בדם
  • שיפור יכולת ההתמודדות של מערכת החיסון של הגוף עם מחלות הסרטן
  • הפחתת תחושות כמו חרדה ודיכאון
  • העלאת רמת נוגדי החמצון, יכולים למנוע נזק ל-DNA
  • שיפור תגובת הגוף למצבים משתנים והפחתת רמת המתח הכללית של הגוף.

פעילות גופנית סדירה יעילה יותר ככל שמתמידים בה וככל שהיא נעשית ברציפות.

לפי מחקרים רבים אנו יכולים לראות שפעילות גופנית מסייעת גם למניעת חזרתה של מחלה, מאריכה את משך החיים והכי חשוב מביאה לשיפור איכות החיים וליכולת התפקוד. מדדי מאמץ שונים כגון התנשפות, הזעה, כאבי שרירים וקצב דופק הלב קובעים את עוצמות הפעילות. מצב ההתנשפות למשל מהווה מדד יעיל לעוצמת הפעילות. התנשפות קלה, שבה עדיין אפשר לדבר, אך לא בצורה רגילה ובקלות, תצביע על עוצמת פעילות מתונה. ברגע שתהיה התנשפות אשר מפריעה לקצב הדיבור, נרגיש בהזעה משמעותית ובכאבים בשרירים, סימנים אלו יצביעו לנו על עוצמת פעילות גבוהה.

אנו ממליצים לכם לאמץ אורח חיים בריא ותזונה מאוזנת שיעזרו לכם להפחית את הסיכון לחלות בסרטן:

  1. הימנעו מעישון.
  2. שמרו על משקל גוף תקין.
  3. שמרו על תזונה בריאה:

הקפידו לאכול ירקות ופירות טריים בשלל צבעים.

חשוב לאכול מזון עשיר בסיבים תזונתיים.

יש להימנע ממזון עתיר קלוריות.

יש להמעיט ככל האפשר באכילת מזון מעובד, מעושן, מטוגן, מלוח ומשומר.

הפחתה משמעותית באכילת בשר אדום.

שתו הרבה מים והימנעו ככל האפשר מצריכת משקאות ממותקים.

הורידו את צריכת האלכוהול למנה אחת ביום.

הקפידו "לזוז" בעבודה ובבית.